دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  School bullying: A systematic review of contextual-level risk factors in observational studies

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی School bullying: A systematic review of contextual-level risk factors in observational studies

نام مقاله:
School bullying: A systematic review of contextual-level risk factors in observational studies
نام نویسندگان:
Catarina Machado Azeredo, Ana Elisa Madalena Rinaldi, Claudia Leite de Moraes, Renata Bertazzi Levy, Paulo Rossi Menezes
مجله:
Aggression and Violent Behavior ، Volume 22
سال انتشار:
2015
تعداد صفحات مقاله:
12
تعداد صفحات ترجمه فارسی
24
Abstract:

Abstract

The present review identified observational studies of contextual-level factors associated with school bullying. Studies that evaluated school bullying and at least one contextual-level variable were eligible. MEDLINE, PsychInfo, Web of Knowledge, and SciELO were searched using the terms: “school bullying” or “school bully” and “risk factor,” “associated factor,” “epidemiologic factor,” “contextual factor,” “social environment,” “school climate” and “school context.” Study titles and abstracts were analyzed by two reviewers. Studies of interest were read in their entirety and relevant information was extracted. The bibliographic search identified 1470 articles, of which 31 met the inclusion criteria. Most studies were conducted in high-income countries and differences in study methods were substantial. At the school- and class-level, contexts with more inequalities in income were associated with increased risk of bullying. Results related to class and school size, and location of school were inconclusive; schools without anti-bullying norms, with inferior teacher support, and with poor class management were at increased risk of bullying. At the city and country-levels, inequalities in income and violence were associated positively with bullying. Research addressing contextual-level variables and bullying should be developed, standardized, and include low- and middle-income countries to understand the role of context in these settings.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی School bullying: A systematic review of contextual-level risk factors in observational studies در 24صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: