ترجمه مقاله  Facebook and the others. Potentials and obstacles of Social Media for teaching in higher education

ترجمه مقاله Facebook and the others. Potentials and obstacles of Social Media for teaching in higher education

نام مقاله:
Facebook and the others. Potentials and obstacles of Social Media for teaching in higher education
نام نویسندگان:
None
مجله:
Computers & Education Volume 95, April 2016, Pages 216–230
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
14
تعداد صفحات ترجمه فارسی
28
Abstract:

Abstract

Social Media tools are seen by many authors as powerful drivers of change for teaching and learning practices, in terms of openness, interactivity and sociability. However, extensive surveys about actual use that are carried out with large samples at a national level are rare. This study reports the results of a survey addressed to the Italian academic staff, with the aim of identifying the uses of Social Media in the field of university teaching practices. The response rate was 10.5%, corresponding to 6139. The respondents were asked to identify frequency of use, motivations, teaching practices and obstacles related to the use of a number of tools: generic social network sites (Twitter, Facebook), professional and academic networking services (LinkedIn, ResearchGate and Academia.edu), tools to write and comment (blogs, wikis) and to archive and retrieve content material for lectures and group work (podcasts, YouTube and Vimeo, SlideShare). Analyses of data tested which socio-demographic variables mostly affected frequency of use, and the relationships between motivations, ways of use, barriers to use and the scientific discipline. The results show that Social Media use is still rather limited and restricted and that academics are not much inclined to integrate these devices into their practices for several reasons, such as cultural resistance, pedagogical issues or institutional constraints. However, there are differences among academics in the ways they use Social Media or perceive them, mostly depending on the scientific discipline of teaching. Overall, the results emphasise ambivalent attitudes towards the benefits and challenges of Social Media in the context of higher education with obstacles prevailing over advantages.

Keywords

  • Social Media;
  • Higher education;
  • Teaching;
  • Potential;
  • Obstacles
توضیحات:

ترجمه مقاله Facebook and the others. Potentials and obstacles of Social Media for teaching in higher education در 28صفحه توسط مترجمان حرفه ای در قالب WORD آماده شده است. کیفیت ترجمه مقاله کاملا تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از کیفیت ترجمه، ویرایش توسط مترجمان انجام خواهد شد.



فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: