ترجمه مقاله  When the customer is the patient: Lessons from healthcare research on patient satisfaction and service quality ratings

ترجمه مقاله When the customer is the patient: Lessons from healthcare research on patient satisfaction and service quality ratings

نام مقاله:
When the customer is the patient: Lessons from healthcare research on patient satisfaction and service quality ratings
نام نویسندگان:
مجله:
Human Resource Management Review Volume 26, Issue 1, March 2016, Pages 37–49
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
12
تعداد صفحات ترجمه فارسی
24
Abstract:

Abstract

As customer satisfaction and service quality have become increasingly important, management scholars have developed an impressive body of research regarding their antecedents. However, important gaps remain regarding satisfaction in diverse populations, better specifying practices and mechanisms, and the forms and effects of co-production practices. Oft-overlooked health services research on patient satisfaction and experience provides evidence of how the sector manages the extreme complexity, co-production, and intangibility of health care delivery where the financial and human consequences of low quality are high. Consequently, health care organizations, out of necessity, have developed specific practices to manage complexity and diversity (cultural competence and relational work systems), intangibility (compassion practices), and co-production (patient-centered care) to customize care and improve patient satisfaction and service quality. We also discuss the interpersonal processes (e.g., empathic communication) by which they do so. Then, we briefly explore unique temporal dynamics of care delivery and its measurement over time, and conclude with implications for future research on customer satisfaction and service quality (e.g., novel practices in health care as natural experiments) and patient satisfaction and service quality (e.g., building on management research to examine the effects of leadership, service climate, and emotional labor).

Keywords

  • Patient satisfaction;
  • Healthcare;
  • Measurement;
  • Service quality
توضیحات:
ترجمه مقاله When the customer is the patient: Lessons from healthcare research on patient satisfaction and service quality ratings در 24صفحه توسط مترجمان حرفه ای در قالب WORD آماده شده است. کیفیت ترجمه مقاله کاملا تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از کیفیت ترجمه، ویرایش توسط مترجمان انجام خواهد شد.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: