ترجمه مقاله  Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images. A binational study on the perception of Germany during the Euro crisis

ترجمه مقاله Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images. A binational study on the perception of Germany during the Euro crisis

نام مقاله:
Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images. A binational study on the perception of Germany during the Euro crisis
نام نویسندگان:
1
مجله:
European Management Journal Volume 34, Issue 1, February 2016, Pages 59–68
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
9
تعداد صفحات ترجمه فارسی
18
Abstract:

Abstract

During the recent Euro crisis, Germany's push for austerity has prompted resurgence in anti-German sentiment in some European nations. This study contributes to the literature on consumer animosity, ethnocentrism and country of origin effect by proposing a comprehensive model that analyses: a) the relationship between economic animosity towards a foreign nation and consumer ethnocentrism and b) their mutual effect on the perception of the general image of a country perceived as hostile, the evaluation of the products associated with that country (product beliefs) and the foreign product acceptance (product receptivity). The research model has been tested on a sample of Italian and Spanish graduate students with regard to the image of Germany. Results show that economic animosity does not affect the perceived level of either general country image or product beliefs, but it is negatively associated with product receptivity. This study also supports the relationship between economic animosity and consumer ethnocentrism; thus, consumers that feel anger towards a foreign country will favor domestic products, avoiding foreign ones. Based on results, the paper concludes with a discussion of theoretical and managerial implications and provides suggestions for further research.

Keywords

  • Economic animosity;
  • Consumer ethnocentrism;
  • Country image;
  • Country of origin effect;
  • Euro crisis
توضیحات:

ترجمه مقاله Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images. A binational study on the perception of Germany during the Euro crisis در 18صفحه توسط مترجمان حرفه ای در قالب WORD آماده شده است. کیفیت ترجمه مقاله کاملا تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از کیفیت ترجمه، ویرایش توسط مترجمان انجام خواهد شد.



فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: