ترجمه مقاله  Five star hotels of a Multinational Enterprise in countries of the transitional periphery: A case study in human resources management

ترجمه مقاله Five star hotels of a Multinational Enterprise in countries of the transitional periphery: A case study in human resources management

نام مقاله:
Five star hotels of a Multinational Enterprise in countries of the transitional periphery: A case study in human resources management
نام نویسندگان:
مجله:
International Business Review Volume 24, Issue 6, December 2015, Pages 972–983
سال انتشار:
2015
تعداد صفحات مقاله:
11
تعداد صفحات ترجمه فارسی
22
Abstract:

Abstract

The paper examines the application of human resource management (HRM) practices by a Multinational Enterprise (MNE) whose operations extend from unexplored post-Soviet countries’ transitional periphery economies to advanced economies. By involving hotels of a global luxury US chain in Azerbaijan (Caucasus) and Kyrgyzstan (Central Asia), this in-depth case study focuses on the labour-intensive hospitality industry which, although being relatively neglected by mainstream research, is among the first movers in new markets through the setting of business infrastructure and then leisure tourism. Through Whitley's dimensions of employer–employee interdependence and employee delegation, comparisons highlighted few differences between properties operating in the particular transitional periphery economies and those in a developed country (Germany) owned by the same chain. On the basis of corroboration obtained through a multiple case study methodology, dissimilarities identified were in terms of the flexibility of employment, outsourcing and dismissal procedures; however, despite socio-economic differences across nations, it is argued that luxury hospitality MNEs are able to maintain an overall uniform implementation of HRM policies and practices regardless of locale through a “geocentric” approach as illustrated by Perlmutter (1969) in his seminal work.

Keywords

  • Azerbaijan;
  • Employment relations;
  • Hospitality industry;
  • Human resources management;
  • Kyrgyzstan;
  • MNE;
  • Whitley
توضیحات:
ترجمه مقاله Five star hotels of a Multinational Enterprise in countries of the transitional periphery: A case study in human resources management در 22صفحه توسط مترجمان حرفه ای در قالب WORD آماده شده است. کیفیت ترجمه مقاله کاملا تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از کیفیت ترجمه، ویرایش توسط مترجمان انجام خواهد شد.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: