دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  School-based anti-bullying interventions: Systematic review of the methodology to assess their effectiveness

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی School-based anti-bullying interventions: Systematic review of the methodology to assess their effectiveness

نام مقاله:
School-based anti-bullying interventions: Systematic review of the methodology to assess their effectiveness
نام نویسندگان:
Alexandros-Georgios Chalamandaris, Danielle Piette
مجله:
Aggression and Violent Behavior ، Volume 24
سال انتشار:
2015
تعداد صفحات مقاله:
44
تعداد صفحات ترجمه فارسی
88
Abstract:

Abstract

Background

Knowledge and collective experience on the evaluation of anti-bullying interventions are spread across literature. Gathering it would contribute toward evidence-based anti-bullying interventions. This paper presents the results of a systematic literature review of the research methodology of school-based anti-bullying interventions (SBABIs).

Methods

Articles were identified using the word “bullying” either as keyword or subject heading on MEDLINE, PSYCINFO and ERIC. Search engine limitations were also used in order to identify eligible articles evaluating SBABI in childhood and adolescents. Further selection was based on information through titles and abstracts and full text for some articles. Content analysis of words, phrases or extracts accordingly to some pre-specified criteria was used.

Results

Results present research methodologies used in terms of evaluation research designs, number of study groups, collected information and the way information was collected, methodology used for analysis and strengths and limitations identified by researchers concerning their research methodology.

Conclusion

A great variability of research methodologies was observed. We suggest the adoption of a framework of research phases, suggested by someone else, to frame this variability on a continuum toward building evidence. Additionally, based on recommendation suggested by others, we discuss issues of internal and external validity of the evaluation methodologies. These three suggestions help to frame and enhance evaluation practices in bullying research.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی School-based anti-bullying interventions: Systematic review of the methodology to assess their effectiveness در 88صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: