دانلود ترجمه مقاله  An empirical analysis of factors predicting the behavioral intention to adopt Internet shopping technology among non-shoppers in a developing country context: Does gender matter?

دانلود ترجمه مقاله An empirical analysis of factors predicting the behavioral intention to adopt Internet shopping technology among non-shoppers in a developing country context: Does gender matter?

نام مقاله:
An empirical analysis of factors predicting the behavioral intention to adopt Internet shopping technology among non-shoppers in a developing country context: Does gender matter?
نام نویسندگان:
Khaled M.S. Faqih
مجله:
Journal of Retailing and Consumer Services ، Volume 30
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
24
تعداد صفحات ترجمه فارسی
48
Abstract:

Abstract

Motivated by the lack of knowledge of what factors deterring Internet users from adopting the Internet shopping in developing cultures, this investigation is therefore intended to underline the possible factors responsible for their deterrence. To achieve this objective, a model was proposed by involving factors established in literature as key potential drivers for predicating individuals' behavioral intention to adopt new technologies. The proposed factors were drawn from popular IS/IT adoption theories, namely perceived ease-of-use, perceived usefulness, perceived compatibility, social influence, trust, perceived risk, privacy, security, Internet shopping anxiety, Internet self-efficacy and price. Gender moderating influence was investigated in the conceptualized relationships between proposed factors and behavioral intention.

This study was implemented by collecting data through a self-administered questionnaire from a broad diversity of Jordanian Internet users. Analyzing the data which consists of 261 valid datasets was accomplished by using WarpPLS 4.0. The results provide significant statistical evidence in support of all the factors hypothesized to influence behavioral intention to adopt with the exception of three factors: perceived risk, privacy and security. Furthermore, the gender was found to moderate the relationships between five of the proposed factors (perceived ease-of-use, social influence, trust, perceived risk, privacy) and behavioral intention. This study has also revealed some differences between online shoppers (based on prior literature and results) and non-shoppers. Interestingly, the proposed model explains 58% of the total variance in intention to adopt Internet shopping. Findings and limitations are discussed, theoretical contributions and practical implications are outlined, and future research directions are suggested.

Keywords

  • Internet Shopping; 
  • Compatibility; 
  • Social influence; 
  • Internet shopping anxiety; 
  • Gender;
  • Online non-shoppers
توضیحات:

ترجمه مقاله An empirical analysis of factors predicting the behavioral intention to adopt Internet shopping technology among non-shoppers in a developing country context: Does gender matter? (تحلیل تجربی عوامل پیش ­بینی­ کننده گرایش رفتاری در پذیرش فن­آوری خرید اینترنتی در بین غیرخریداران در بافت یک کشور در حال توسعه: آیا جنسیت مهم است؟)در 48 صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای به صورت روان و مفهومی ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.

در زیر نمونه ترجمه بخشهایی از آن را ملاحظه می فرمایید.

چکیده

انگیزه این تحقیق ناشی از عدم آگاهی در مورد عوامل بازدارنده کاربران اینترنتی از پذیرش خرید اینترنتی در فرهنگ­های در حال توسعه است، بنابراین این تحقیق قصد دارد عوامل احتمالی که موجب بازداری کاربران اینترنتی از پذیرش خرید اینترنتی می­شود را مورد تأکید قرار دهد. برای دستیابی به این هدف، یک مدل به وسیله عوامل ایجاد شده در ادبیات تحقیق به عنوان محرک­های بالقوه اصلی برای پیش­بینی گرایش رفتاری افراد در پذیرش فن­آوری­های جدید پیشنهاد شد. عوامل پیشنهادی از نظریه­های پذیرشIS/IT  رایج، یعنی سهولت استفاده درک شده، سودمندی درک شده، سازگاری درک شده، نفوذ اجتماعی، اعتماد، احتمال خطر درک شده، حفظ حریم خصوصی، امنیت، اضطراب خرید اینترنتی، خودکارآمدی و قیمت اینترنت استنباط شد. اثرات تعدیل جنسیت در روابط بین عوامل پیشنهادی و گرایش رفتاری مورد بررسی قرار گرفت.

این تحقیق با گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه خود ایفا تکمیل شده توسط طیف وسیعی از کاربران اینترنتی اردنی انجام شد. تحلیل داده­ها که شامل 261 مجموعه داده معتبر است با استفاده از نرم افزار WarpPLS 4.0 انجام شد. نتایج بدست آمده در این تحقیق شواهد آماری قابل توجهی را نشان می دهد که تأیید می­کند تمامی عوامل مفروض بر گرایش رفتاری در پذیرش فن­آوری خرید اینترنتی تأثیر دارند به جز سه عامل، احتمال خطر درک شده، حفظ حریم خصوصی و امنیت. علاوه بر این مشخص شد که جنسیت روابط بین پنج عامل پیشنهادی (سهولت استفاده درک شده، نفوذ اجتماعی، اعتماد، احتمال خطر درک شده، حفظ حریم خصوصی) و گرایش رفتاری را تعدیل می­کند. این تحقیق همچنین برخی از تفاوت­های بین خریداران آنلاین (بر اساس ادبیات تحقیق قبلی و نتایج بدست آمده) و غیرخریداران آنلاین را نشان داده است. مدل پیشنهادی به طور قابل توجهی 58 درصد واریانس کلی گرایش به پذیرش خرید اینترنتی را شرح می­دهد. یافته­ها و محدودیت­های تحقیق مورد بحث قرار می­گیرند، مشارکت­های نظری و پیامدهای عملی به طور خلاصه شرح داده می­شوند و مسیرهای تحقیقاتی آینده پیشنهاد می­شود.

کلید واژه­ ها

خرید اینترنتی؛ سازگاری؛ نفوذ اجتماعی؛ اضطراب خرید اینترنتی؛ جنسیت؛ غیرخریداران آنلاین.

1..مقدمه

رشد اخیر و سریع فناوری اینترنت و خدمات مربوطه بطور نمایشی نقش فناوری اطلاعات (IT) را در فرآیند تجارت تغییرداده است. بی شک، پارادایم اینترنت، بطور بالقوه و تغییرناپذیر بر چگونگی اجرای تجارتها تأثیر گذاشته و بطور کلی پارامترهای تجارت را دوباره تعریف نموده است. درواقع اینترنت برای تبدیل شدن به یک ابزار تجارت غیرقابل اجتناب رشد کرده است. محیطهای تجاری بطور روزافزونی به شدت با تبلیغ انقلاب اینترنتی برانگیخته شده اند تا به راههای مؤثر در انجام تجارت دست یابند. بعلاوه قدرت اینترنت بطور مفرط چشم انداز خرید را در بسیاری از صنایع و بخشها تغییرداده است. این تغییر زیاد در چشم انداز خرید مصرف کننده، ظهور راههای نوین تازه ای از انجام تجارت از قبیل خرید اینترنتی را نشان داد. این نوع تجارت بطور چشمگیری بخصوص در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است. برخلاف کشورهای در حال توسعه، این نوع خرده فروشی به قدر کافی مورد تأیید و پذیرش نبوده است، زیرا شاید بسیاری افراد در این کشورها هنوز این فناوری را نپذیرفته اند، چون ویژگیهای کانال جدید ناشناخته بوده و بنابراین دارای ریسک و عدم امنیت می باشند.

.پس زمینه تئوریک

2.1 تفاوتهای میان خریداران و غیرخریداران اینترنتی

در ادبیات پژوهشی، بررسیهای مقابله ای زیادی وجود داشته که جهت پژوهش تفاوتها در برداشتها، ترجیحات و رفتارهای بین خریداران و غیر خریداران اینترنتی انجام شده اند. به هر حال، نتایج گزارش شده بطور گسترده ای پراکنده، قطعه قطعه و بدون نتیجه هستند. بطور آشکاردر بررسی مطالعاتی که بر اساس تحلیل بررسی داده های بازار بوده اند، بدیهی است که این بررسیها ثابت نیستند و عمدتاً بر متغیرهای وابسته به آمارگیری و نتیج آنها تمرکز می کنند. در حقیقت، پارامترها و جنبه های زیاد مهمی در نظر گرفته نشدند که می توانستند برداشت ما از تفاوتهای میان  بخشهای خریداران و غیرخریداران را بهبود بخشند. در واقع، تمام تلاشهای تحقیقاتی صورت گرفته جهت بررسی تفاوتهای میان بخشهای خریدار و غیر خریدار مورد هدف نیستند و با هم جمع نشده اند تا دیدگاه کلی دقیقتری بین دو بخش بوجود آورند. حتی بدتر از این، برخی از نتایج بدست آمده بخوبی نگه داشته نشده اند، بخصوص آن بررسیهای صورت گرفته در بافتهای متفاوت و محیطهای فرهنگی متفاوت. با در نظر گرفتن حالت اخیر آگاهی، مقایسات کافی بین نتایج نمی تواند ایجاد شود. با این حال، بررسیهای شامل این نوع تحلیل برخی تفاوتهای بین خریداران اینترنتی و خریداران غیر اینترنتی را با سند ثابت کرده اند.

2.2 ارتباط بین فرهنگی تئوریها در دنیای توسعه یافته

این بحث مداوم وجود دارد که آیا تئوریهای گسترش یافته در بافت کشورهای توسعه یافته در حوزه ها بخصوص مرتبط با پذیرش فناوری اطلاعات می تواند بطور امنی برای بافتهای فرهنگی متفاوت مانند بافت کشورهای در حال توسعه بکار رود. در حقیقت، در این بافتها، سمت گیریها و ترجیحات متفاوتی داشته که بوضوح در نگرشها، ارزشها، فرضیات، رفتارها، ادراک، انتظارات، تفاسیر، نگرش و علایق روشن شده اند. به هر حال، شواهد روشنی در نوشتجات هست مبنی بر اینکه تئوریهای سرچشمه یافته از فرهنگهای توسعه یافته می توانند بطور قابل پذیرشی برای بافت کشورهای در حال توسعه، بخصوص اقتصاد بازار نوظهوربکار روند. برای مثال،Hafsi andFarashahi(2005)، قابلیت اجرای تئوریهای گسترش یافته توسط غرب برای اقتصادهای در حال توسعه را مورد پژوهش قرار دادند؛ آنها چهار تئوری را تعیین کردند که به این مسئله بحث آمیز می پردازد. در بین آنها تئوری همگرایی که قابلیت اجرای تئوریهای توسعه یافته در غرب برای کشورهای در حال توسعه را بیان می کند، بسیار مرتبط با میزان توسعه اقتصادی است و کاربرد تئوریها ممکن است سودمندی برای کشورهای در حال توسعه  جهت غلبه بر مشکلات بازدارنده فرآیند رشد و توسعه اقتصادی در این کشورها را ثابت می کند. لذا استفاده از تئوریهای مدیریت توسعه یافته و متداول در کشورهای توسعه یافته می تواند ابزارهایی با ارزش برای کشورهای در حال توسعه باشد تا پذیرش فناوریهای مختلف را بهبود بخشند. در تلاشی جهت بحث در مورد مشتریان سبز، Mittelman(2012)به شدت بر این نکته تأکید کردند که تئوریهای آغاز شده و توسعه یافته در فرهنگهای غربی می تواند برای محیط بازارهای در حال ظهور در دنیای در حال توسعه بکار روند. در واقع، اردن در طول دو دهه گذشته شاهد سطح چشمگیری از توسعه های اجتماعی و اقتصادی Olwan,2013) بوده و طبق بنک جهانی، اردن کشوری با درآمد متوسط بالایی با بازار در حال ظهور پویایی است (WorldBank,2015)..  علاوه بر این، ادراک وسیعی وجود دارد که روشهای اخیر از قبیل جهانی سازی، توسعه اقتصادی، و ارتباط بین فرهنگی تا حدودی تفاوتهای فرهنگی میان جوامع، علی الخصوص بین فرهنگهای غربی و فرهنگ مربوط به بازارهای نوظهور در جهان در حال توسعه را ضعیف کرده اند (Barkema etal.,2015). در نتیجه افراد با پیش زمینه های فرهنگی متفاوت در چگونگی درک پذیرش فناوریهای نوآوری دقیق تر می شوند......

 

جهت مشاهده ترجمه ادامه مقاله بر دکمه خرید کلیک فرمایید و به محض پرداخت وجه، لینک دانلود ترجمه مقاله را مشاهده فرمایید. ضمن اینکه همزمان با خرید لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.


قیمت مقاله لاتین: رایگان  
قیمت ترجمه فارسی مقاله: 45,000  تومان

فرم سفارش و خرید

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
توضیحات:
اعداد زیر را وارد کنید.

نکات قابل توجه

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد، ضمن اینکه همزمان، لینک دانلود فایل به طور خودکار به ایمیل شما ارسال می شود. که لازم است برای این امکان، آدرس ایمیل را در محل مربوطه به طور صحیحی وارد نمایید.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها ایرادات مورد نظر قابل اصلاح است. توضیحات و مشخصات فایلهایی ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط پارس پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: