ترجمه مقاله Effect of social support on customer satisfaction and citizenship behavior in online brand communities: The moderating role of support source (اثر حمایت اجتماعی بر رضایت مشتری و رفتار شهروندی در اجتماعات آنلاین برند: نقش تعدیل گر منبع حمایتی) در 12صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.
چکیده
مشتریان اغلب در هنگام مواجهه با اشکالات یک محصول جهت جلب حمایت دیگران به اجتماعات آنلاین برندها ملحق می شوند. بعضی از مشتریان که حمایت اجتماعی خوبی دریافت می کنند، رفتار شهروندی مشتری پسند را بروز می دهند. این مطالعه جهت بررسی چگونگی تاثیر حمایت اجتماعی بر رفتار شهروندی مشتری با واسطه رضایت مشتری از شرکتهای فعال در اجتماعات آنلاین برندها یک الگوی نظری ارائه می دهد. در کنار اینها، نقش تعدیل گر منبع حمایتی(یعنی حمایت از جانب شرکتها در برابر حمایت از جانب مشتریان دیگر) نیز مورد بررسی قرار گرفته است. مدل پژوهشی با استفاده از تکنیک حداقل مربعهای بخشی مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج نشان داد که حمایت هیجانی و اطلاعاتی بر رفتار شهروندی مشتری جهت ارائه بازخورد و توصیه به شرکت تاثیر معناداری دارد و بواسطه رضایت مشتری از اجتماعات آنلاین برندها به سایر مشتریان نیز یاری می رساند. علاوه بر اینها حمایت هیجانی و اطلاعاتی از جانب شرکتها و مشتریان دیگر بر رضایت مشتری تاثیرات متفاوتی دارد.
کلیدواژه ها: اجتماع آنلاین برند، حمایت اجتماعی؛ حمایت اطلاعاتی؛ حمایت هیجانی؛ رضایت مشتری؛ رفتار شهروندی مشتری
1-مقدمه
در گذشته، مشتریان عمدتا با افراد آشنا و همراهان فروشگاهی در مورد محصولات گفتگو می کردند. گستردگی اجتماعات به زمان و مکان محدود شده بود(وو و همکاران، 2015) که این مسئله برای مشتریان یک محدودیت بود. توسعه تکنولوژی رسانه های اجتماعی تحولات عظیمی به همراه داشته است. مصرف کنندگان امروزی به راحتی با آشنایان از فاصله دور و افراد بیگانه که در منافع یک محصول عقاید مشترک دارند، در اجتماعات آنلاین برندها پیرامون محصولات گفتگو می کنند. اجتماعات برندهای آنلاین که محلی برای گفتگوی مشتریان در مورد محصولات فراهم می کنند، اخیرا رشد بی سابقه ای پیدا کرده است(جونگ و همکاران، 2014؛ هو، 2015).....
2-چارچوب مفهومی و فرضیه ها
2.1. CCB
مفهوم CCB از رفتار شهروندی سازمانی گرفته شده است. صاحبنظران به طور روزافزونی مشتریان را به عنوان "کارکنان پاره وقت" یک سازمان می شناسد(میلز و موریس، 1986؛ براون و همکاران، 2000). گراث(2005) رسما با وانمود کردن مشتریان به عنوان "کارکنان پاره وقت" مفهوم CCB را رسما مطرح نمود. مطابق نظر گراث(2005)، CCB یک ...
2.2. حمایت اجتماعی
2.3. مدل مفهومی
2.4. فرضیه ها
3.روش شناسی
3.1. جمع آوری داده ها
3.2. مقیاس اندازه گیری
4. نتایج
4.1. مدل اندازه گیری
4.2 مدل ساختاری
4.3 تحلیل متغیر تعدیل گر
5.بحث و بررسی
6.نتیجه گیری، تلویحات و محدودیتها
7. منابع