ترجمه مقاله  Satisfaction of mall shoppers: A study on perceived utilitarian and hedonic shopping values رضایت خریداران بازار: مطالعه ای بر سودمندی ادراک شده و ارزشهای خرید لذت جویانه

ترجمه مقاله Satisfaction of mall shoppers: A study on perceived utilitarian and hedonic shopping values رضایت خریداران بازار: مطالعه ای بر سودمندی ادراک شده و ارزشهای خرید لذت جویانه

نام مقاله:
Satisfaction of mall shoppers: A study on perceived utilitarian and hedonic shopping values
نام نویسندگان:
Bikrant Kesari, Sunil Atulkar
مجله:
Journal of Retailing and Consumer Services ، Volume 31
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
9
تعداد صفحات ترجمه فارسی
15
Abstract:

Abstract

Declining consumer footfall and diminishing sales in Indian metro cities have guided the expansion of malls in cities of central India. Shoppers of these cities are unfamiliar with the mall concept and have limited exposure of shopping values in the past. The present research focused on the influence of utilitarian and hedonic shopping values on satisfaction of mall shoppers of central India Bhopal by establishing a proposed research framework based on 288 responses from two shopping malls, using utilitarian and hedonic dimensions of shopping values. Confirmatory factor analysis and structural equation modeling (SEM) are used to analyze and validate the proposed research framework. The result supports the relationship between shopping values and customer satisfaction, where both the shopping values show positive significant influences on customer satisfaction. Therefore this research paper would help mall owners to focus on these shopping values effectively and efficiently while planning malls in central India for gaining competitive advantage, attracting new customer and hold their profitable customers by enhancing customer satisfaction with shopping values in the current retail scenario.

Keywords

  • Shopping malls; 
  • Shopping values; 
  • Utilitarian shopping value; 
  • Hedonic shopping value;
  • Shopping behavior; 
  • Customer satisfaction
توضیحات:

چکیده:

کاهش مراجعه مصرف کنندگان و کاهش خرید و فروشها در بازارهای شهرهای مجهز به قطار شهری در هند مرکزی، پیرامون توسعه بازارها در شهرهای هند مرکزی رهنمودهایی دارد. خریداران این شهرها با مفهوم بازار آشنا نیستند و در گذشته نیز برخورد چندانی با ارزشهای خرید نداشته اند. پژوهش پیش رو با به کارگیری چارچوب پژوهشی پیشنهاد شده بر اساس پاسخهای 288 نفر از خریداران دو بازار خرید، تاثیر ارزشهای خرید سودجویانه و لذت جویانه را بر رضایت خریداران بازار  شهر Bhopal در هند مرکزی مورد بررسی قرار می دهد و به این منظور از ابعاد لذت جویانه و سودجویانه ارزشهای خرید استفاده می کند. تحلیل عاملی تاییدی و مدلسازی معادله ساختاری(SEM) برای تحلیل و اعتبارسنجی چارچوب پیشنهاد شده مورد استفاده قرار گرفت. نتایج از رابطه بین ارزشهای خرید و رضایت مشتری حمایت می کنند، هر دو نوع ارزش خرید روی رضایت مصرف کننده اثر مثبت و معناداری داشت. بنابراین، این مقاله پژوهشی به مالکان بازار کمک می کند تا بر این ارزشهای خرید به طور کارآمد و موثری توجه داشته باشند، ضمن اینکه طراحی بازارهای هند مرکزی جهت کسب مزایای رقابتی، جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان سودبخش از طریق جلب رضایت مشتری با ارزشهای بازار در سناریوی خرده فروشی فعلی، نیز در دستور کار صاحبان بازار است.

کلیدواژه ها: بازارهای خرید، ارزشهای خرید، ارزش خرید سودجویانه، ارزش خرید لذت جویانه، رفتار خرید، رضایت مشتری

 

1- مقدمه

فرهنگ بازار در سبک زندگی مصرف کنندگان نقش عمده ای دارد(بلاچ و همکاران، 1994؛ تربلانچ، 1999) و این مساله در طراحی فضای بازار در کنار امکانات تفریحی موردتوجه خاص مدیران بازار است و در فرهنگ بازار وجود انواع محصولات و خدمات از طریق تمرکز بر اولویتهای مشتریان و ارزشهای خرید بسیار ضروری است. مطالعه بابین و همکاران(1994) وجود ارزش های خرید سودجویانه و لذت جویانه را ثابت نمود و نشان داد که مسرت ناشی از آن، بر رفتار مصرف کننده اثربخش است. در ارزشهای خرید سودمندانه، خریداران، خرید کردن را تجربه ای مبتنی بر تکلیف[1] می دانند و تنها از طریق دستیابی به یک محصول یا خدمت است که این تکلیف به پایان می رسد. مثلا، خریداران، ارزش خرید سودمندانه بیشتر را زمانی احساس می کنند که لازم است چیزی خریداری شود. آنها  آن جنس را می خرند و سپس رهایش می کنند.....

2- مرور ادبیات و فرضیات

چندین پژوهشگر پیشنهاد دادند که رضایت مشتری توسط بازاریانی که  ارزش خرید سودمندانه و ارزش خرید تفریحی را با هم ترکیب می کنند، تامین می شود. مروری بر این ارزشهای خرید حاکی از این است که رفتار خرید فروشگاهی تحت تاثیر ارزشهای مشتری است که توسط فروشندگان بازار تعیین می شود و بر این موضوع بحث است که  پدیدآیی ارزش مشتری برای ایجاد رضایت در خریدار بازار ضروری است، در آن حد که خرده فروشان برای بقاء در بازار رقابتی امروز تلاش می کنند. مشتریان ارزش خرید سودمندانه را با دریافت محصولات ارزشمند که نیازهایشان را برآورده می کند، تشخیص می دهند. در همین حال، مشتری در می یابد که ارزش خرید تفریحی با لذت و سرگرمی عجین است. بابین و همکاران(1994) ارزشهای خرید سودمندانه را به صورت دستیابی  سهل الوصول به مزایای محصول تعریف می کند که در فرآیند خرید مورد نیاز است، در حالی که ارزش خرید تفریحی، شامل لذت و هیجان خرید است. عموما، عقیده بر این است که مشتریان، نه تنها برای ارزشهای سودمندانه محصولات، بلکه برای کسب رضایت خاطر در طول فرایند خرید، خرید را انجام می دهند. بنابراین آشکار است که هم ارزشهای خرید و هم ارزشهای تفریحی در رضایت خریداران بازار مهم هستند. بعد از این سوال این است که ارزشهای خرید واقعا از چه چیزی تشکیل شده اند......

 

[1] - mission-oriented experience


قیمت مقاله لاتین: رایگان  
قیمت ترجمه فارسی مقاله: 39,000  تومان

فرم سفارش و خرید

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
توضیحات:
اعداد زیر را وارد کنید.

نکات قابل توجه

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد، ضمن اینکه همزمان، لینک دانلود فایل به طور خودکار به ایمیل شما ارسال می شود. که لازم است برای این امکان، آدرس ایمیل را در محل مربوطه به طور صحیحی وارد نمایید.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها ایرادات مورد نظر قابل اصلاح است. توضیحات و مشخصات فایلهایی ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط پارس پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: