دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Effectiveness of a school-based mindfulness program for transdiagnostic prevention in young adolescents

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Effectiveness of a school-based mindfulness program for transdiagnostic prevention in young adolescents

نام مقاله:
Effectiveness of a school-based mindfulness program for transdiagnostic prevention in young adolescents
نام نویسندگان:
Catherine Johnson, Christine Burke, Sally Brinkman, Tracey Wade
مجله:
Behaviour Research and Therapy ، Volume 81
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
11
تعداد صفحات ترجمه فارسی
22
Abstract:

Anxiety, depression and eating disorders show peak emergence during adolescence and share common risk factors. School-based prevention programs provide a unique opportunity to access a broad spectrum of the population during a key developmental window, but to date, no program targets all three conditions concurrently. Mindfulness has shown promising early results across each of these psychopathologies in a small number of controlled trials in schools, and therefore this study investigated its use in a randomised controlled design targeting anxiety, depression and eating disorder risk factors together for the first time. Students (M age 13.63; SD = .43) from a broad band of socioeconomic demographics received the eight lesson, once weekly.b (“Dot be”) mindfulness in schools curriculum (N = 132) or normal lessons (N = 176). Anxiety, depression, weight/shape concerns and wellbeing were the primary outcome factors. Although acceptability measures were high, no significant improvements were found on any outcome at post-intervention or 3-month follow-up. Adjusted mean differences between groups at post-intervention were .03 (95% CI: −.06 to −.11) for depression, .01 (−.07 to −.09) for anxiety, .02 (−.05 to −.08) for weight/shape concerns, and .06 (−.08 to −.21) for wellbeing. Anxiety was higher in the mindfulness than the control group at follow-up for males, and those of both genders with low baseline levels of weight/shape concerns or depression. Factors that may be important to address for effective dissemination of mindfulness-based interventions in schools are discussed. Further research is required to identify active ingredients and optimal dose in mindfulness-based interventions in school settings.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Effectiveness of a school-based mindfulness program for transdiagnostic prevention in young adolescents در 22صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: