دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Professionals’ Reported Provision and Recommendation of Psychosocial Interventions for Youth With Autism Spectrum Disorder

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Professionals’ Reported Provision and Recommendation of Psychosocial Interventions for Youth With Autism Spectrum Disorder

نام مقاله:
Professionals’ Reported Provision and Recommendation of Psychosocial Interventions for Youth With Autism Spectrum Disorder
نام نویسندگان:
Lillian M. Christon, Cassidy C. Arnold, Barbara J. Myers
مجله:
Behavior Therapy ، Volume 46
سال انتشار:
2015
تعداد صفحات مقاله:
15
تعداد صفحات ترجمه فارسی
30
Abstract:

Children and adolescents with autism spectrum disorder (ASD) receive intervention services from multiple professionals across disciplines. Little is known about services for youth with ASD in community settings. The purpose of this study was to provide data on professionals’ self-reported practices across different classes of psychosocial interventions for youth with ASD. A multidisciplinary (medicine/nursing, education, occupational/physical therapy, psychology, social work, and speech-language pathology/audiology) sample (N = 709; 86% female; 86% White) of professionals who endorsed providing clinical services to youth with ASD was recruited through convenience sampling (listservs, etc.) and stratified random sampling (online provider listings). Professionals completed a survey on intervention practices with youth with ASD, specifically on their own provision of, as well as their recommendation/referral of, psychosocial interventions (focused intervention practices [FIPs], comprehensive treatment models [CTMs], and other interventions). Hierarchical multiple regression models showed discipline differences in self-reported provision and recommendation of evidence-based FIPs; training variables and unfamiliarity with FIPs predicted rates of providing and recommending. FIPs were reportedly provided and recommended at higher rates than CTMs. Descriptive data are presented on professionals’ reported practice of other psychosocial interventions (e.g., cognitive-behavioral therapy). This study highlights the usefulness of examining not only provision of services but also recommendation/referral practices: professionals are important sources of information for families. Implications of the results are discussed in terms of the importance of disseminating intervention information to professionals and the need for consensus on terminology used to classify interventions and on criteria used to evaluate intervention efficacy.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Professionals’ Reported Provision and Recommendation of Psychosocial Interventions for Youth With Autism Spectrum Disorder در 30صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: