دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Motives for mixing alcohol with energy drinks and other non-alcoholic beverages and its effects on overall alcohol consumption among UK students

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Motives for mixing alcohol with energy drinks and other non-alcoholic beverages and its effects on overall alcohol consumption among UK students

نام مقاله:
Motives for mixing alcohol with energy drinks and other non-alcoholic beverages and its effects on overall alcohol consumption among UK students
نام نویسندگان:
Sean J. Johnson, Chris Alford, Joris C. Verster, Karina Stewart
مجله:
Appetite ، Volume 96
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
10
تعداد صفحات ترجمه فارسی
20
Abstract:

Introduction

A UK student survey examined the motivations for consuming energy drinks alone and mixed with alcohol, and aimed to determine whether the type of motive had a differential effect on overall alcohol consumption.

Methods

The online survey (N = 1873) assessed alcohol consumption and motivations for consumption when mixed with energy drinks (AMED) and mixed with other non-alcoholic beverages (AMOB) using a within-subject design.

Results

The most frequent neutral motives reported for AMED consumption included “I like the taste” (66.5%), and “to celebrate a special occasion” (35.2%). 52.6% of AMED consumers reported consuming AMED for at least one of five negative motives, primarily “to get drunk” (45.6%). Despite these negative motives those students reported consuming significantly less alcohol and fewer negative alcohol-related consequences on AMED occasions compared to alcohol-only (AO) occasions. Although the motives for consuming AMED and AMOB were comparable, more participants reported consuming AMED “to celebrate a special occasion”, “to get drunk”, because they “received the drink from someone else” or “because others drink it as well”. However, significantly more students reported consuming AMOB than AMED because “It feels like I can drink more alcohol”. Alcohol consumption was significantly less on AMED occasions compared to AMOB occasions, and both occasions significantly less than AO occasions.

Conclusion

The majority of reasons for consuming AMED relate to neutral motives. Although 52.6% of students reported one or more negative motives for AMED consumption (predominantly “to get drunk”) this had no differential effect on total alcohol consumption. The differences in motives suggest AMED is consumed more to enjoy special occasions and as a group-bonding experience, however alcohol consumption is significantly lower on such occasions in comparison to when AMOB or AO are consumed.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Motives for mixing alcohol with energy drinks and other non-alcoholic beverages and its effects on overall alcohol consumption among UK students در 20صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: