دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  An associative account of how the obesogenic environment biases adolescents' food choices

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی An associative account of how the obesogenic environment biases adolescents' food choices

نام مقاله:
An associative account of how the obesogenic environment biases adolescents' food choices
نام نویسندگان:
P. Watson, R.W. Wiers, B. Hommel, K.R. Ridderinkhof, S. de Wit
مجله:
Appetite ، Volume 96
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
12
تعداد صفحات ترجمه فارسی
24
Abstract:

Adolescents and children are the targets of much food advertising, the majority of which is for unhealthy snacks. Although the effects of advertising on food preferences and consummatory behavior are well documented, our understanding of the underlying mechanisms is still limited. The present study investigates an associative (ideomotor) mechanism by which exposure to rewarding (snack) outcomes may activate behavior that previously resulted in these rewards. Specifically, we used a computerized task to investigate whether exposing adolescents to food pictures directly, or to Pavlovian cues predictive of those food pictures, would bias their subsequent responses towards the presented/signaled food. Furthermore, we assessed whether this effect was particularly pronounced with palatable, high-calorie snacks (crisps and chocolate) relative to low-calorie snacks (tomatoes and cucumber). In two experiments, adolescents learnt that certain key presses would yield particular food pictures – some high calorie and others low calorie – before learning Pavlovian associations between cues (cartoon monsters) and these same food pictures. Subsequently, in a response-priming test, we examined the extent to which the food pictures and Pavlovian cues spontaneously primed the previously associated response. The results show that we replicated, in adolescents, previous demonstrations of ideomotor response priming in adults: food pictures biased responding towards the response that previously yielded them, and this effect transferred to the Pavlovian cues. Furthermore, the priming effect was significantly stronger for high-calorie rewards than for low-calorie. These findings indicate that the ideomotor mechanism plays an important role in the detrimental effect of our obesogenic environment, with its plethora of unhealthy food reminders, on adolescents' food-related choices.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی An associative account of how the obesogenic environment biases adolescents' food choices در 24صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: