دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  A toy story: Association between young children's knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی A toy story: Association between young children's knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption

نام مقاله:
A toy story: Association between young children's knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption
نام نویسندگان:
Meghan R. Longacre, Keith M. Drake, Linda J. Titus, Lauren P. Cleveland, Gail Langeloh, Kristy Hendricks, Madeline A. Dalton
مجله:
Appetite ، Volume 96
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
8
تعداد صفحات ترجمه فارسی
16
Abstract:

Fast food restaurants spend millions of dollars annually on child-targeted marketing, a substantial portion of which is allocated to toy premiums for kids' meals. The objectives of this study were to describe fast food toy premiums, and examine whether young children's knowledge of fast food toy premiums was associated with their fast food consumption. Parents of 3- to 5-year old children were recruited from pediatric and WIC clinics in Southern New Hampshire, and completed a cross-sectional survey between April 2013–March 2014. Parents reported whether their children usually knew what toys were being offered at fast food restaurants, and whether children had eaten at any of four restaurants that offer toy premiums with kids' meals (McDonald's, Burger King, Subway, Wendy's) during the 7 days preceding the survey. Seventy-one percent of eligible parents participated (N = 583); 48.4% did not receive any education beyond high school, and 27.1% of children were non-white. Half (49.7%) the children had eaten at one or more of the four fast food restaurants in the past week; one-third (33.9%) had eaten at McDonald's. The four restaurants released 49 unique toy premiums during the survey period; McDonald's released half of these. Even after controlling for parent fast food consumption and sociodemographics, children were 1.38 (95% CI = 1.04, 1.82) times more likely to have consumed McDonald's if they usually knew what toys were offered by fast food restaurants. We did not detect a relationship between children's toy knowledge and their intake of fast food from the other restaurants. In this community-based sample, young children's knowledge of fast food toys was associated with a greater frequency of eating at McDonald's, providing evidence in support of regulating child-directed marketing of unhealthy foods using toys.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی A toy story: Association between young children's knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption در 16صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: