دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Exploring the relationship between nature sounds, connectedness to nature, mood and willingness to buy sustainable food: A retail field experiment

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Exploring the relationship between nature sounds, connectedness to nature, mood and willingness to buy sustainable food: A retail field experiment

نام مقاله:
Exploring the relationship between nature sounds, connectedness to nature, mood and willingness to buy sustainable food: A retail field experiment
نام نویسندگان:
Sara Spendrup, Erik Hunter, Ellinor Isgren
مجله:
Appetite ، Volume 100
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
9
تعداد صفحات ترجمه فارسی
18
Abstract:

Nature sounds are increasingly used by some food retailers to enhance in-store ambiance and potentially even influence sustainable food choices. An in-store, 2 × 3 between-subject full factorial experiment conducted on 627 customers over 12 days tested whether nature sound directly and indirectly influenced willingness to buy (WTB) sustainable foods. The results show that nature sounds positively and directly influence WTB organic foods in groups of customers (men) that have relatively low initial intentions to buy. Indirectly, we did not find support for the effect of nature sound on influencing mood or connectedness to nature (CtN). However, we show that information on the product's sustainability characteristics moderates the relationship between CtN and WTB in certain groups. Namely, when CtN is high, sustainability information positively moderated WTB both organic and climate friendly foods in men. Conversely, when CtN was low, men expressed lower WTB organic and climate friendly foods than identical, albeit conventionally labelled products. Consequently, our study concludes that nature sounds might be an effective, yet subtle in-store tool to use on groups of consumers who might otherwise respond negatively to more overt forms of sustainable food information.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Exploring the relationship between nature sounds, connectedness to nature, mood and willingness to buy sustainable food: A retail field experiment در 18صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: