دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Consumer consciousness on meat and the environment — Exploring differences

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Consumer consciousness on meat and the environment — Exploring differences

نام مقاله:
Consumer consciousness on meat and the environment — Exploring differences
نام نویسندگان:
Pasi Pohjolainen, Petri Tapio, Markus Vinnari, Pekka Jokinen, Pekka Räsänen
مجله:
Appetite ، Volume 101
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
9
تعداد صفحات ترجمه فارسی
18
Abstract:

Global environmental challenges require changes in both the production and the consumption of goods. In this paper we analyse how consumers perceive the high environmental burden of meat. We analysed consumer environmental consciousness, including problem awareness and a support to action dimensions, latter including perceived self-efficacy as well as solutions to problems. The solutions were positioned on a continuum from increasing the efficiency of production to discussing sufficiency levels in consumption practices (techno-optimism, local meat, organic meat and meat reduction, respectively). We used a statistically representative survey sample (n = 1890) from the population of Finland and cluster analysis to explore differences among consumers. The analysis revealed that most Finns seem to be rather unsure of the study topic. At the same time they tend to have a comparably high level of self-efficacy (55 per cent of respondents) and endorsement of particularly local meat solution type (55%), followed by organic meat (35%), meat reduction (25%) and techno-optimism (15%), though the neutral stand was the most common one across the data. We also identified six consumer groups that reveal not only a high number of Highly unsure consumers (40%), but also some Rather conscious (20%) and a relatively small number of Highly conscious (8%). In addition, there were also easily observable groups of Careless conscious (14%), Rather unsure (9%) and Resistant (8%). The results highlight the need for a multitude of political actions to guide meat consumption, as there are groups that may benefit from practical tools for making dietary changes as well as groups in need for more comprehensive selection of measures, including environmental information.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Consumer consciousness on meat and the environment — Exploring differences در 18صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: