دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Attitudes and behaviour towards convenience food and food waste in the United Kingdom

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Attitudes and behaviour towards convenience food and food waste in the United Kingdom

نام مقاله:
Attitudes and behaviour towards convenience food and food waste in the United Kingdom
نام نویسندگان:
Lucy J. Mallinson, Jean M. Russell, Margo E. Barker
مجله:
Appetite ، Volume 103
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
12
تعداد صفحات ترجمه فارسی
24
Abstract:

Households in the UK discard much food. A reduction in such waste to mitigate environmental impact is part of UK government policy. This study investigated whether household food waste is linked to a lifestyle reliant on convenience food in younger consumers. A survey of 928 UK residents aged 18–40 years and responsible for the household food shopping (male n = 278; female n = 650) completed an online questionnaire designed to measure attitudes to convenience food and to quantify household food waste. Cluster analysis of 24 food-related lifestyle factors identified 5 consumer groups. General linear modelling techniques were used to test relationships between the purchase frequency of convenience food and household food waste. From the cluster analysis, five distinct convenience profiles emerged comprising: ‘epicures’ (n = 135), ‘traditional consumers’ (n = 255), ‘casual consumers’ (n = 246), ‘food detached consumers’ (n = 151) and ‘kitchen evaders’ (n = 141). Casual consumers and kitchen evaders were the most reliant on convenience food and notably were the most wasteful. The demographic profile of kitchen evaders matched the population groups currently targeted by UK food waste policy. Casual consumers represent a new and distinct group characterised by “buy a lot and waste a lot” behaviour. Household size, packaging format, price-awareness and marketing all appear to influence levels of food waste. However, it seems that subtle behavioural and sociocultural factors also have impact. Further research is needed to elucidate the factors that mediate the positive association between the purchase of convenience food and reported food waste in order to inform food waste policy and initiatives.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Attitudes and behaviour towards convenience food and food waste in the United Kingdom در 24صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: