دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  Moderation, mediation — or even both? School climate and the association between peer and adolescent alcohol use

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی Moderation, mediation — or even both? School climate and the association between peer and adolescent alcohol use

نام مقاله:
Moderation, mediation — or even both? School climate and the association between peer and adolescent alcohol use
نام نویسندگان:
Samuel Tomczyk, Barbara Isensee, Reiner Hanewinkel
مجله:
Addictive Behaviors ، Volume 51
سال انتشار:
2015
تعداد صفحات مقاله:
7
تعداد صفحات ترجمه فارسی
14
Abstract:

Abstract

Introduction

Ample studies discuss the enhancing effects of peer drinking on student alcohol use. In addition, there is vast research on school climate impact on student alcohol use. Though these two areas are intertwined for most young adolescents, it is heretofore not completely clear, in what way these characteristics functionally interact and affect drinking behavior.

Methods

In a longitudinal study, we analyzed a sample of 2490 German adolescents (Mage = 13.32, SD = 0.57, range = 8–13) from 5th (fall 2010) to 8th (fall 2013) grade. We discerned mediating (class climate) and moderating (school organization variables) functions of school on the association between peer and adolescent alcohol use, and finally combined them in direct effect moderated mediation models for a variety of outcomes (lifetime alcohol use, frequency and amount of drinking, binge drinking), adjusting for possible confounders.

Results

Class climate mediated a small significant part of the association between peer and adolescent alcohol use (1.8–2.4%), with the exception of lifetime drinking. Student–teacher ratio and percentage of at-risk students significantly moderated the peer–adolescent association, with the latter having an enhancing and the first having a buffering effect.

Conclusions

School life serves as an important context of adolescent development and as such, seems to have direct and indirect effects on behavior and health. Future research should pay attention to differentiating effects of school climate and include both forms of operationalization when analyzing school effects on student behavior.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی Moderation, mediation — or even both? School climate and the association between peer and adolescent alcohol use در 14صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: