دانلود ترجمه مقاله آی اس آی  I like people who drink like me: Perceived appeal as a function of drinking status

دانلود ترجمه مقاله آی اس آی I like people who drink like me: Perceived appeal as a function of drinking status

نام مقاله:
I like people who drink like me: Perceived appeal as a function of drinking status
نام نویسندگان:
Chelsie M. Young, Angelo M. DiBello, Mai-Ly N. Steers, Michelle C. Quist, Dawn W. Foster, Jennifer L. Bryan, Clayton Neighbors
مجله:
Addictive Behaviors ، Volume 53
سال انتشار:
2016
تعداد صفحات مقاله:
6
تعداد صفحات ترجمه فارسی
12
Abstract:

Abstract

Introduction

Individuals rate opposite sex faces as more attractive after consuming or being primed with alcohol. However, other traits such as intelligence and likeability have not been examined and might vary as a function of information about one's drinking habits. We expected social drinkers to be rated more positively than heavy drinkers, abstainers, or recovering alcoholics. We further hypothesized that faces with similar drinking habits to participants would be rated as more appealing.

Methods

Five hundred ninety-four undergraduates viewed 25 opposite sex faces randomly paired with drinking information, and rated each face on perceived appeal.

Results

Hierarchical linear models revealed that social drinkers were rated as most appealing, as expected. Unexpectedly, recovering alcoholics were rated as the next most appealing, followed by abstainers, then heavy drinkers. The interaction between drinker type and participants' own drinking predicting ratings indicated that the heavier the participant drinks, the more favorably they rated heavy drinkers compared to other types of drinkers. Thus, as expected, ratings varied as a function of participants' own drinking; however, ratings did not vary as a function of participants' alcohol-related problems.

Conclusions

Findings support hypotheses in that social drinkers were generally perceived as appealing compared to other drinker types, and ratings tended to be influenced by participants' own drinking. Individuals' prototypes and norms regarding drinking may influence how they perceive others when others' drinking habits are known. This might be especially important to consider with heavy drinkers who may seek out others who drink similarly, which could reinforce problematic drinking.

توضیحات:
ترجمه مقاله آی اس آی I like people who drink like me: Perceived appeal as a function of drinking status در 12صفحه فارسی در قالب فایل Word همراه با اصل مقاله لاتین آماده شده است. این مقاله توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده است. کیفیت ترجمه تضمین شده است.


فرم ثبت سفارش ترجمه مقاله

نام و نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
آدرس ایمیل:
زمان تحویل به روز:
:توضیحات
بخشهایی از این مقاله که مایل نیستید ترجمه شوند(در صورتی که مایل نیستید بخشها یا صفحاتی از این مقاله ترجمه شوند، آنها را در کادر زیر مشخص کنید. در اینصورت هزینه ترجمه مقاله کمتر خواهد شد).



اعداد زیر را وارد کنید.
 

نکات قابل توجه

  • در هنگام ثبت سفارش اطلاعات تماس بخصوص شماره همراه را به دقت وارد فرمایید تا هزینه ترجمه و زمان تحویل از طریق اطلاعات تماس مقدور شود.
  • مبنای محاسب هزینه ترجمه به صورت کلمه ای و بر اساس زمان تحویل می باشد. در سفارشات عادی هزینه ترجمه کلمه ای 10 تومان می باشد. و سفارشات فوری بر اساس زمان تحویل متغیر است.
  • سفارش عادی سفارشی است که که با ترجمه روزانه 1000(هزار کلمه) قابل آماده سازی باشد)
  • بعد از اعلام هزینه ترجمه و زمان آماده سازی آن و در صورت تمایل، 50 درصد هزینه ترجمه کل مقاله به عنوان بیعانه دریافت خواهد شد.
  • ترجمه مقاله به صورت روان و توسط مترجم حرفه ای و در قالب فایل WORD صورت می گیرد.

فرم ثبت نظرات

نام و نام خانوادگی:
 
آدرس ایمیل:
   
:نظر شما
 

نظرات کاربران: